![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

![]() |
ARCHIWUM |
Spotkanie grupy autorskiej „Opracowanie transgranicznego modułowego pakietu dydaktycznego dla zawodu kelner”.
Dnia 04 kwietnia 2019r. w Qualifizierungs Centrum der Wirschaft GmbH w Eisenhuttenstadt odbyło się spotkanie robocze uczestników projektu ze strony polskiej i niemieckiej. Do prac nad pakietem dydaktycznym doskonalącym umiejętności praktyczne w zawodzie kelner zaproszono nauczycieli zawodu i pracodawców z Polski i Niemiec. Po części oficjalnej – powitaniu i przedstawieniu uczestników spotkania, rozpoczęto prace w grupach zgodnie z ustalonym programem.
Zajęcia w grupach podzielone zostały na trzy etapy, w trakcie których zostały wypracowane i zaprezentowane propozycje działań i efektów do zadania projektu – „Warsztaty barman” dla 16 uczniów, w tym 8 Polaków i 8 Niemców we wrześniu 2019 r.”, do zadania projektu – „Szkolenie gastronomiczno-językowe dla zawodu kelner” dla 16 uczniów, w tym 8 Polaków i 8 Niemców w październiku 2019 r.” oraz dla zadania „Warsztaty kelner” dla 16 uczniów, w tym 8 Polaków i 8 Niemców w listopadzie 2019r.
Tematyka 2-dniowych warsztatów barmańskich pozwoli na wprowadzenie w tajniki pracy barmana. Pierwszego dnia warsztatów uczestnicy zaproponowali poznanie organizacji pracy w barze i metod sporządzania napojów, drugiego przegląd towaroznawczy napojów alkoholowych i bezalkoholowych łącznie z ćwiczeniami praktycznymi w tym zakresie.
Zgodnie z zaplanowaną w projekcie tematyką 5-dniowego szkolenia: ”Poznanie i serwowanie regionalnych produktów w gastronomii – napoje jako priorytet” uczestnicy wypracowali program obejmujący przegląd asortymentów i produkcji win regionalnych, produkcję piwa w regionalnym browarze, produkcję i asortyment serów regionalnych, sporządzanie i serwowanie napojów na bazie ziół i czekoladę jako surowiec do sporządzania potraw i napojów.
2-dniowe warsztaty kelnerskie przybliżą sylwetkę zawodową kelnera, z uwzględnieniem predyspozycji psychofizycznych i dyspozycji intelektualnych oraz poznanie sposobów serwowania potraw i napojów.
Celem nadrzędnym prac było opracowanie transgranicznego pakietu dydaktycznego doskonalącego umiejętności praktyczne oczekiwane przez pracodawców i zaproponowanie takich działań, które wyposażą uczniów w nową wiedzę i umiejętności, a także sprzyjają wyrównaniu standardów edukacyjnych po obu stronach Odry.
2019-04-27 | Autor: Anna Ciupka |
Wstecz |





![]() |
ARCHIWUM |
![]() |
![]() |
![]() |