Spotkanie grupy autorskiej

„Opracowanie  transgranicznego pakietu dydaktycznego doskonalącego umiejętności praktyczne oczekiwane przez pracodawców”

Dnia 4 października 2018 r. w Zespole Szkół Gastronomicznych odbyło się spotkanie robocze uczestników projektu ze strony polskiej i niemieckiej. Do prac nad pakietem dydaktycznym, doskonalącym umiejętności praktyczne w zawodzie cukiernik, zaproszono nauczycieli zawodu
i pracodawców z Polski i Niemiec. Po części oficjalnej – powitaniu i przedstawieniu uczestników spotkania, rozpoczęto prace w grupach, zgodnie z ustalonym programem.

Zajęcia w grupach podzielone zostały na dwa etapy, w trakcie których zostały wypracowane
i zaprezentowane propozycje działań i efektów do Zadania nr 4 projektu – „Warsztaty cukiernicze
dla 16 uczniów, w tym 8 Polaków i 8 Niemców w miesiącu lutym 2019 r.” oraz do Zadania nr 5 projektu – ”Szkolenie cukiernicze dla 16 uczniów, w tym 8 Polaków i 8 Niemców w  miesiącu maju 2019 r.”.

Zgodnie z zaplanowaną w projekcie tematyką warsztatów (Zadanie nr 4): „Profesjonalne dekorowanie wyrobów cukierniczych (w tym tortów, ciast bankietowych) i deserów – 2 spotkania po 8 godz., uczestnicy spotkania zaproponowali takie działania, które wyposażą uczniów w wiedzę i umiejętności, które nie zawsze mogą być zdobyte u pracodawców, przez co zwiększą swoje umiejętności, stając
się bardziej atrakcyjnymi na rynku pracy.

Zgodnie z zaplanowaną w projekcie tematyką szkolenia (Zadania nr 5): ”Wyroby z karmelu, masy cukrowej i czekolady do dekoracji wyrobów cukierniczych oraz produkcję wyrobów tradycyjnych
i standardów światowych”, uczestnicy wypracowali program obejmujący wszystkie założenia.

Celem nadrzędnym prac było opracowanie transgranicznego pakietu dydaktycznego doskonalącego umiejętności praktyczne oczekiwane przez pracodawców i zaproponowanie takich działań, które wyposażą uczniów w nową wiedzę i umiejętności.

Spotkanie grupy roboczej nauczycieli i pracodawców z Polski i Niemiec zaowocowało wymianą doświadczeń dotyczących kształcenia cukierników oraz pozwoliło poznać problemy związane z branżą cukierniczą, które uwzględniono w planowaniu szkolenia i warsztatów.